Aktualizuji zobrazený obsah |
Jaké ceny se mi zobrazují po přihlášení do B2B?
Po přihlášení se Vám zobrazují VAŠE NÁKUPNÍ CENY dle sjednaných obchodních podmínek. Přesně tyto ceny najdete na faktuře. Všechny ceny jsou včetně dopravy na Vaši dodací adresu.
Máme více prodejen. Může mít každá prodejna vlastní přístup do B2B Lovelec?
Ano. Počet přístupů na jednu společnost není omezen. Přístup tak může mít nejen každá prodejna, ale i každý Vámi autorizovaný zaměstnanec. Každý přístup však znamená, že musíte vytvořit novou registraci a vyčkat na autorizaci.
Jak
dlouhý budu mít dojezd na jedno nabití?
Dojezd je určen množstvím energie „uskladněné“ v baterii. Při
baterií s parametry 36 V a 15,4 Ah máte k dispozici 554 Wh. Tato
energie stačí na dojetí cca 110-160 km (u tohoto typu baterie). Rozptyl dojezdu
je poměrně velký, což je způsobeno podmínkami, za jakých je elektrokolo
provozováno. Zásadní vliv na dojezd mají následující faktory: hmotnost jezdce,
profil terénu, zapnutý stupeň úrovně pomáhání, styl jízdy, povrch vozovky.
Dalšími faktory ovlivňujícími dojezd jsou: protivítr, nahuštění pneumatik,
okolní teplota, způsob využití přesmykače a přehazovačky apod. Námi uváděné
hodnoty dojezdu jsou spíše u dolní hranice možnosti elektrokola Lovelec – i 120
kg cyklista dosáhne minimálně dolní hranice
dojezdu.
Jaké
baterie jsou v elektrokolech Lovelec?
V elektrokolech Lovelec jsou použity pouze kvalitní a odzkoušené
baterie s technologií Li-Ion (stejná technologie jako v bateriích
používaných v mobilních telefonech nebo přenosných počítačích). Elektrokola
Lovelec nikdy nepoužívají baterie na bázi olova (jako autobaterie). Technologie
Li-Ion je velmi bezpečná a baterie tohoto typu nemají „paměťový efekt“, což
umožňuje pohodlné dobíjení baterie v kterémkoli
okamžiku.
Kolik
mně stojí nabití baterky a jak dlouho to trvá?
Jedno nabití baterie trvá cca 3- 4 hodiny. Spotřeba energie je minimální,
tudíž jedno nabití Vás stojí cca 2 – 3 koruny! Jakým jiným dopravním prostředkem
ujedete 110 – 160 km za tyto peníze?
Je
třeba nabíjet baterii po každé jízdě?
Není třeba. Baterie má po plném nabití určitou kapacitu. Řekněme, že tato
kapacita Vám stačí na 120 km jízdy. Pokud jedete např. do práce 15 km, a z práce
dalších 15 km zpět, pak Vám baterie vydrží na tři až čtyři dny. Není tedy třeba
nabíjet po každé jízdě.
Jak
se mám starat o baterií v zimě?
Neskladujte baterií v mrazu (např. v nevyhřívané garáži). Baterií nejlépe
svědčí pokojová teplota. Pokud v zimě na svém elektrokole nejezdíte, pak
uskladněnou baterií jednou za 2 měsíce nabijte (přesto, že jste ji mezi tím
nepoužili). Prodloužíte takto životnost baterie. Pokud chcete jezdit i v
chladném nebo mrazivém počasí, pak klidně můžete. Počítejte ovšem s tím, že při
nízkých teplotách se Vám sníží dojezd na jedno
nabití.
Není
elektrokolo příliš těžké?
Elektrokola Lovelec jsou postavena na kvalitních hliníkových rámech a
používají klasické cyklistické komponenty. Jejich hmotnost je tedy stejná jako
hmotnost obyčejného kola. Navíc vezete pouze motor a baterii, tudíž dohromady
cca 4,5 kg. Obava z hmotnosti elektrokola je naprosto zbytečná, jelikož
motor Vám pomáhá tak významně, že hmotnost kola nehraje při jízdě žádnou roli. A
pokud potřebujete kolo vést, pak využijte tlačítka pro jízdu bez šlapání
s rychlostí chůze (do 6 km na hodinu).
Co
když mi elektrokolo zmokne?
Elektrokola Lovelec jsou vybavená voděodolným elektrickým systémem, tudíž
můžete klidně jezdit i za deště. Nemusíte se bát běžného zmoknutí. Pouze
nedoporučujeme mytí elektrických částí tlakovou vodou
(VAP-kou).
Liší
se údržba elektrokola od údržby obyčejného jízdního kola?
Servis a údržba klasických cykločástí se v ničem neliší. Elektrické
komponenty jsou v podstatě bezúdržbové. Je ovšem třeba pamatovat, že v zimě
potřebuje baterka nabít minimálně jednou za 2 měsíce (i když na kole
nejezdíte!). Při mytí kola pak pamatujte, že tlaková voda (VAP) může poškodit
elektrodíly. Umyjte je tedy pomocí hadříku a vysušte. Pokud jezdíte v zimě, pak
kolo častěji čistěte. Posypová sůl, která zůstane na nevyčištěném kole, může
způsobovat korozi a špatný kontakt
elektrodílů.
Jaká je životnost baterie?
Baterie použité v elektrokolech Lovelec mají životnost 500 – 900
nabíjecích cyklů (podle typu baterie). Znamená to, že baterií můžete nabít 500
krát (případně 900 krát) aniž by se významně snížila její kapacita. Poté se
kapacita baterie začne postupně snižovat (znáte to např. z mobilních
telefonů). Snížení kapacity baterie nemá vliv na výkon kola, pouze se Vám může
snížit dojezd na jedno nabití. Pokud ovšem předpokládáme, že velmi aktivní
cyklista ujede za rok cca 6 000 km (kdo z nás to ujede?), pak nabíjíte
100 x za rok. Při tomto velmi vysokém využití elektrokola Vám baterie stačí na
cca 5 let a dojezd na jedno nabití se významně
nesníží.
Jak
můžu prodloužit dojezd na jedno nabití?
Udržujte své kolo v dobrém stavu: proveďte klasický servis,
dohustěte pneumatiky, promažte řetěz, středy, přehazovačku. Při jízdě používejte
přesmykač a přehazovačku nastavené na správné převody. Pokud chcete mít extrémní
dojezd, vybavte své kolo silnější baterií (např. 17,4 Ah - za příplatek).
S touto baterií ujedete až 160 km na jedno nabití. Doporučujeme zvážit,
jestli opravdu potřebujete takový dojezd. Jak dlouhé etapy jezdíte na kole nyní?
Opravdu „usedíte“ na kole 6 hodin souvislé jízdy? Pamatujte, že můžete sebou
vozit nabíječku a během pauzy v hospůdce si můžete baterku lehce dobít.
Z našich zkušeností vyplývá, že dojezd cca 60 až 80 km je v naprosté
většině případů i aktivních cyklistů opravdu
dostačující.
Odkud
je značka elektrokol Lovelec?
Lovelec je česká značka elektrokol. Kola Lovelec jsou sestavená tak, aby plně vyhovovala požadavkům zákazníků v České Republice, Slovensku, Polsku, Německu a Rakousku. Všechny použité komponenty jsou značkové a kvalitativně prověřené.
Jak postupovat při likvidaci starých baterií?